Monday, February 14

CARA BUAT HEADER

SAYA NIE MAIN HENTAM JE.. SAYA CUMA SAMPAIKAN JE.. HEADER SAYA TAKLAH CANTIK MANA..
Ada beberapa respond yang aku dapat dari entri mengenai hobi baru aku, iaitu membuat header blog. ada yang belum tahu macam mana nak guna photoshop buat header, jangan kuatir aku akan terangkan dengan seringkas yang mungkin. tapi bukan lah aku nak tunjuk macam mana nak buat header blog ye, aku nak terangkan bagaimana aku belajar buat header blog. hahah.. senang je kawan-kawan semua.


Hanya dengan 2 langkah saja korang akan dapat membuat header blog korang sendiri. nak tahu tak? ok, sebelum tu aku nak ucapkan terima kasih dulu pada seorang blogger ni kerana memberi ilmu yang bagus dalam membuat header blog. blogger ni merupakan pemilik blog MelRomeo, korang mesti kenalkan.. tanpa blog dia aku takkan boleh buat header sendiri. ok cukup, mari kita teruskan dengan 2 langkah untuk membuat header blog:
  1. Pertama - korang mesti lah kena ada software photoshop dalam komputer/laptop, kalau tak susah la nak buat kan. jadi korang boleh download software photoshop yang telah pun dikecilkan saiznya (dalam 50mb) oleh melromeo.. sila dapatkan dalam blog ini.
  2. Kedua - bila korang dah download software tu, korang boleh lah gunakan untuk buat header blog. tak tahu macam mana? hahah, senang je. korang boleh tengok tutorial dalam bentuk video yang dibuat oleh melromeo (lagi), jom lihat disini..

Itulah 2 langkah yang akan membolehkan korang membuat header blog sendiri nanti. tapi korang kena lah luangkan masa untuk belajar tu ye, baru lah korang tahu nak buat nanti. apa2 hal pun aku mengucapkan terima kasih sekali lagi pada melromeo atas segala info yang aku dapat dalam blog beliau.. sekian.
COPYRIGHT BY IQWAN

No comments:

Post a Comment